Донецькі журналісти вивчають соціологію
У Донецькому прес-клубі пройшов тренінг для журналістів «Як правильно розуміти та використовувати результати соціологічних опитувань». Заняття для працівників ЗМІ провела директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна. Журналісти здобули знання не лише про методику соцопитувань, а дістали й практичні поради, скажімо, на які основні речі зважати, використовуючи дані опитувань, або як не припуститись помилок під час оприлюднення соціологічних даних.
Тренінг проводиться у рамках проекту «Медіа», що фінансується Посольством США. Організації тренінгу сприяв Укртелерадіопрес-інститут.
Тренінг важливий і актуальний, говорять учасники заходу.
Сергій Долгополов, кореспондент сайту «Донбас.ua»
На тренинге много интересного узнал о социологии. После теоретической части каждый участник смог задать интересующие его вопросы. Форма тренинга – это очень правильно, так есть постоянное общение с преподавателем, а не просто прослушивание лекции.
Тренинг – очень своевременный, поскольку перед выборами всегда идет наплыв социологической информации. Думаю, на нашем сайте мы тоже будем публиковать различные данные соцопросов, это будет горячими темами. Знания, которые дает тренинг, помогут лучше в этом ориентироваться, делать материалы, связанные с социологическими исследованиями. После такого тренинга я буду помогать и своим коллегам, как правильно ориентироваться в потоке социологии.
Віталій Сизов, журналіст інтернет-видання «Новости Донбасса»
Информацию о тренинге увидел из рассылки, мне это показалось интересным. По образованию я политолог, тему знаю, но кое-что почерпнул и на этих занятиях. Например, о манипулировании результатами опросов журналистами, и в частности, то, что они мало внимания обращают на «похибку». Журналистам надо знать, как работать с соцопросами, чтобы ни партии, ни кто-нибудь другой не смог обмануть их неправдивыми данными. Это важно.
Лілія Гафурова, заввідділу радіопрограм Донецької обласної телерадіокомпанії
Тренінг зацікавив на 100%, адже тема дуже актуальна. Я вперше на такому семінарі і мені як журналістові треба знати, як працювати із соціологічними даними і яким соціологічним дослідженням можна довіряти, спиратись у своїй роботі. Щоправда, невелика у мене довіра до екзит-полів, але знову ж, побувши на тренінгу, я зрозуміла, що є якісні екзит-поли, на дані яких треба звертати увагу. Корисною стала й та інформація, що всі соціологічні дослідження платні, але при цьому слід обов’язково дізнаватися, хто був замовником. Тренінг важливий саме тепер, бо я як журналіст проводжу такі собі власні опитування, спілкуюсь з респондентами, і люди в більшості своїй ще не визначились, за кого піти голосувати. Може, соціологічні дослідження комусь допоможуть визначитися.
На мою думку, представникам ЗМІ досить корисно отримати таку інформацію, поставити запитання, поспілкуватись. Тренінг ведеться просто, доступно, на конкретних прикладах і тому все зрозуміло. Семінар добре підготовлений.