Події
Перегляди: 857
19 квітня 2024

Експерти порадили, як інформаційно бити по російській пропаганді

Оригінал статті - на  сайті  Українського кризового медіа-центру

Основним джерелом інформації про події російсько-української війни 53 % респондентів назвали Телеграм-канали. 42 % відповіли, що про такі новини в основному дізнаються від родичів, друзів, колег і знайомих. На третьому місці – YouTube. З нього отримують інформацію 40 % опитаних. Такі результати загальнонаціонального репрезентативного опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова, на пресконференції в Українському кризовому медіа-центрі навів т.в.о. виконавчого директора Фонду “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва Тарас Жовтенко.

Що стосується інших джерел, то 37 % респондентів назвали телемарафон «Єдині новини» – майданчик, до якого долучені основні суспільні мовники. Звичайні інтернет-сайти згадали 27 %, Facebook – 24 %.

 «Дуже багато в нас є розмов про доцільність врегулювання Телеграму, і результати дослідження показують, що проблема доволі актуальна. Телеграм-канали не є традиційним медіа, але при цьому головним джерелом інформації», – зазначив спікер.

Другий момент, на якому він зосередив увагу – це підстави для довіри до медіа-ресурсів щодо повідомлень про війну. Найбільша частка респондентів заявили, що вони слідкують певний час і лише згодом роблять висновки, чи варто довіряти.

Трохи менше учасників опитування сказали, що зазвичай відразу визначають на власний розсуд, якій інформації слід довіряти. Втім 9 % респондентів не довіряють жодному медіа-ресурсу.

 «Довіра до того чи іншого Телеграм-каналу формується відповідно до того, наскільки аудиторія відчуває, що повідомлення резонують з власними переконаннями або із світоглядом. Це той ефект, який називають інформаційною бульбашкою – аудиторія перш за все орієнтується, наскільки інформація є комфортною. Ми чудово розуміємо, що це відкриває серйозні можливості для деструктивних російських впливів і множить ризики для інформаційної безпеки нашої держави», – підкреслив Тарас Жовтенко.

З тим, що рівень інформаційної небезпеки зростає, погодився і виконавчий директор Інституту інформаційної безпеки Артем Біденко. Він окреслив три основні антиукраїнські наративи, які наразі домінують в інформаційному просторі.

«Перший – це «нелегітимність» української влади. Він став поширюватись у грудні минулого року і його пік ми очікуємо у травні. Росіяни максимально використовують ботоферми, псевдосайти, псевдоекспертів для поширення інформації, шо українська влада є або нелегітимною або недемократичною, бо не проводить вибори. Це класичний приклад віддзеркалення ситуації. Маючи свої персональні проблеми всередині країни, російські пропагандисти віддзеркалюють їх на своїх супротивників», – пояснив експерт.

До інших ключових антиукраїнських наративів він відніс «незаконність» дій української влади щодо мобілізації і «проблеми» у наданні допомоги Україні з боку західних союзників.

Як в таких умовах протистояти російській пропаганді? Т.в.о. виконавчого директора Фонду “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва заявив, що ту ситуацію з російськими наративами можна перевернути на 180 градусів, і бити росіян їхньою зброєю і підходами.

 «Практика двох років повномасштабної війни показує, що російський інформаційний і силовий апарат, потрапляючи у ситуацію, коли проти них використовується той самий інструментарій, який вони використовували проти України та її західних союзників, стає безпорадним», – додав Тарас Жовтенко.

Фото і відео: УКМЦ

Про УКМЦ Пресцентр УКМЦ Напрями Новини Події Відео Анонси Трансляція Підтримати Контакти Слідкуйте за нами facebook twitter youtube linkedin flickr telegram tumblr Шукати You are here: Головна Брифінги та обговорення Експерти порадили, як інформаційно бити по російській пропаганді Експерти порадили, як інформаційно бити по російській пропаганді Пресцентр УКМЦ 18.04.2024, 19:54 Основним джерелом інформації про події російсько-української війни 53 % респондентів назвали Телеграм-канали. 42 % відповіли, що про такі новини в основному дізнаються від родичів, друзів, колег і знайомих. На третьому місці – YouTube. З нього отримують інформацію 40 % опитаних. Такі результати загальнонаціонального репрезентативного опитування, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова, на пресконференції в Українському кризовому медіа-центрі навів т.в.о. виконавчого директора Фонду “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва Тарас Жовтенко. Що стосується інших джерел, то 37 % респондентів назвали телемарафон «Єдині новини» – майданчик, до якого долучені основні суспільні мовники. Звичайні інтернет-сайти згадали 27 %, Facebook – 24 %. «Дуже багато в нас є розмов про доцільність врегулювання Телеграму, і результати дослідження показують, що проблема доволі актуальна. Телеграм-канали не є традиційним медіа, але при цьому головним джерелом інформації», – зазначив спікер. Другий момент, на якому він зосередив увагу – це підстави для довіри до медіа-ресурсів щодо повідомлень про війну. Найбільша частка респондентів заявили, що вони слідкують певний час і лише згодом роблять висновки, чи варто довіряти. Трохи менше учасників опитування сказали, що зазвичай відразу визначають на власний розсуд, якій інформації слід довіряти. Втім 9 % респондентів не довіряють жодному медіа-ресурсу. «Довіра до того чи іншого Телеграм-каналу формується відповідно до того, наскільки аудиторія відчуває, що повідомлення резонують з власними переконаннями або із світоглядом. Це той ефект, який називають інформаційною бульбашкою – аудиторія перш за все орієнтується, наскільки інформація є комфортною. Ми чудово розуміємо, що це відкриває серйозні можливості для деструктивних російських впливів і множить ризики для інформаційної безпеки нашої держави», – підкреслив Тарас Жовтенко. З тим, що рівень інформаційної небезпеки зростає, погодився і виконавчий директор Інституту інформаційної безпеки Артем Біденко. Він окреслив три основні антиукраїнські наративи, які наразі домінують в інформаційному просторі. «Перший – це «нелегітимність» української влади. Він став поширюватись у грудні минулого року і його пік ми очікуємо у травні. Росіяни максимально використовують ботоферми, псевдосайти, псевдоекспертів для поширення інформації, шо українська влада є або нелегітимною або недемократичною, бо не проводить вибори. Це класичний приклад віддзеркалення ситуації. Маючи свої персональні проблеми всередині країни, російські пропагандисти віддзеркалюють їх на своїх супротивників», – пояснив експерт. До інших ключових антиукраїнських наративів він відніс «незаконність» дій української влади щодо мобілізації і «проблеми» у наданні допомоги Україні з боку західних союзників.

Оригінал статті - на сайті Українського кризового медіа-центру: https://uacrisis.org/uk/eksperty-poradyly-yak-informatsijno-byty-po-rosijskij-propagandi?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2djBSuYi8w4bKckDdnUYg-wDcHYld5-vfkupmDzIK4h3bPy2dx4Z2BG6I_aem_ASXZ-Vwv9GPfZQGIuPeCl-P90NIDvbYGMV6KgeVh4fvow3cwvUg4q94piIOCau5yViLrgdXdGHGidDHF7o8KfpAH

Останні новини з категорії Події

Українській національній ідентичності загрожує російська імперіалістична асиміляція – експерти

Тези круглого столу "Як українці повертаються до своєї ідентичності"
17 листопада 2024

Що дає надію на ефективність повоєнного відновлення України

Аналітикиня "Демініціатив" презентувала дані досліджень, здійснених на замовлення «Вікна Відновлення»
14 листопада 2024

Ключову роль у відновленні України відіграватимуть пересічні громадяни – Владислава Зновяк представила дані опитування громадської думки на Форумі Re:Open Zakarpattia

На Закарпатті відбувся 5-й форум ідей та рішень Re:Open Zakarpattia, де Фонд "Демократичні ініціативи" представив дані опитування громадськ...
13 листопада 2024

Рівень обізнаності громадян України щодо історії країни – експертне обговорення результатів соцдослідження

У суспільстві зберігається значний інтерес до історії, а також зростає підтримка українців до державної політики у сфері відновлення та збер...
28 жовтня 2024