Ірина Бекешкіна: Настрої в суспільстві залежать і від інформаційної політики ЗМІ
4 грудня в Інтерньюзі відбулася дискусія "Cвідомий вибір – відповідальність медіа", під час якої представники медіа та експертної спільноти обговорили роль і відповідальність медіа у майбутніх виборах.
Зокрема директор Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна зосередилась свій виступ на стані суспільної свідомості українського суспільстві напередодні виборчої кампанії.
Соціолог зазначила, що найбільші небезпеки для виборів сьогодні це популізм, «голосування шлунком», «голосування серцем, обрання “хороших”, але не професійних, остаточна зневіра в усіх політиках і політиці, втрата віри в майбутнє країни.
На її думку, пануючі нині в суспільстві настрої песимізму і відчаю багато в чому є наслідком політики ЗМІ, перш за все телебачення.
«Надати виборчій кампанії раціонального змісту неможливо без відповідної цілеспрямованої діяльності журналістів, – наголосила експерткиня. – Це й має стати сьогодні предметом обговорення у медійній спільноті».
Ірина Бекешкіна застерегла, що засобам масової інформації треба подбати й про свою репутацію. Бо довіра до них з кожним роком падає.
«Якщо українці владним інститутам не довіряли ніколи, а тепер ця недовіра просто «зашкалює», то до засобів масової інформація довіра все ж залишалася, – констатує соціолог. – Однак останні роки і до ЗМІ довіра почала падати, і чим далі, то все більше. Якщо ще в 2017 році медіа довіряли 28%, а 50% – не довіряли, то у 2018 році довіра до ЗМІ становить лиш 18%, а недовіра – 54%».