Населення високо оцінює можливості ЗНО, бо воно ставить всіх у рівні умови, дає шанс обдарованим, стимулює учнів вчитися, зменшило корупцію
Так прокоментувала заяву першого віце-спікера парламенту Ігоря Калетніка про відміну зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) та повернення до вступних іспитів директор фонду «Демократичнчі ініціатви» імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна. «Політик аргументував свою заяву тим, що лише 20 % школярів підтримують наявну систему ЗНО. Натомість станні дані соціологічного опитування Фонду «Демократичні ініціативи» та служби Ukrainian Sociology Service свідчать про зворотні тенденції, – каже Ірина Бекешкіна. – На кінець 2012 року систему вступу до вищих навчальних закладів за допомогою ЗНО підтримували 62% тих, хто збирається вступати чи вже вступив у вузи». Експерт, крім того, зазначила, що опитування, проведені Фондом за останні роки, свідчать про стабільну підтримку населенням ЗНО, і цей показник зростає з року в рік. Вона зауважила, що така підтримка спостерігається у прихильників усіх політичних сил, за винятком хіба що комуністів.
Ірина Бекешкіна назвала дивною ситуацію, коли після виступу першого віце-спікера парламенту Ігоря Калетніка про доцільність скасування ЗНО, який не є фахівцем у цій сфері, почалася жвава дискусія з цього приводу. «Виступила людина, яка не є фахівцем у сфері освіти, яка займалася митницею... ну сказав, м'яко кажучи, дурість, говорить, що ЗНО не виконує своєї функції на підставі того, що 80% учнів вважають, що в такому вигляді їм тести не подобаються… Можливо, не варто на це звертати увагу», – вважає науковець, яка запропонувала таким політикам поставити запитання про скасування громадського транспорту через те, що більшість українців завжди скажуть у опитуванні, що не задоволені якістю обслуговування, або скасовувати домашні завдання для учнів, оскільки вони їм також не подобаються.
Ірина Бекешкіна переконана, що сьогодні потрібно, навпаки, не скасовувати зовнішнє незалежне оцінювання, а законодавчо закріпити його, щоб раз і назавжди зняти питання про доцільність його існування.