Руслан Кермач: Дедалі більші потоки подорожувальників зобов’язуватимуть до покращення прикордонної інфраструктури
18 жовтня 2018 року в Києві відбулась конференція «Анатомія кордону. Основні питання розвитку інфраструктури, безпеки та прав людини», організована громадською організацією «Європа без бар’єрів» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
В рамках публічного заходу експертка «Європа без бар’єрів» Катерина Кульчицька представила для учасників конференції незалежний моніторинговий звіт з результатами якості послуг на міжнародних автомобільних та пішохідних пунктах пропуску державного кордону між Україною та державами членами Європейського Союзу, Білоруссю і Російською Федерацією.
Аналітик Фонду «Демократичні ініціативи» Руслан Кермач поділився з учасниками конференції даними соціологічних досліджень громадської думки щодо питань європейської інтеграції та лібералізації візового режиму між Україною та ЄС, які проводились Фондом «Демократичні ініціативи» спільно з КМІС в серпні 2018 року.
Аналітик відзначив динамічне зростання кількості власників біометричних паспортів в Україні протягом останнього року – до 24% загалом по країні, яке, однак, за даними досліджень, відбувалось нерівномірно: мешканці західних регіонів помітно випереджають мешканців інших регіонів України в динаміці «паспортизації». Окремий акцент було зроблено на зростанні мобільності українців, які тепер дедалі частіше подорожують до країн Євросоюзу. При цьому, як зазначив експерт «Демініціатив», протягом року зросли не тільки фактичні показники мобільності, але й реальні наміри українських громадян подорожувати до країн ЄС в ближчому майбутньому – з 19% в жовтні 2017 до 24% станом на серпень 2018 року.
Підсумовуючи, Руслан Кермач наголосив: «Зростання динаміки закордонних подорожей українців до країн Євросоюзу, як і їхніх намірів здійснювати такі поїздки в у майбутньому, створюють такі передумови, за яких вже наявні проблеми із наземними пунктами пропуску на державному кордоні – зростання потоків подорожувальників та, відповідно, заторів транспорту – можуть набути ще більшої гостроти в ближчому майбутньому».
Відтак, необхідні випереджальні заходи із покращення ситуації на прикордонних пунктах пропуску передовсім з країнами ЄС, аби уникнути негативних наслідків.