У Дніпропетровську навчали новітнім комунікаціям
12 вересня 2013 року в Дніпропетровську відбувся черговий семінар «Відкритий діалог: ЗМІ, неурядові організації та державні інституції. Використання нових комунікативних можливостей». Серед 34 учасників із Дніпропетровської, Кіровоградської, Одеської та Запорізької областей більшість представляли комунікативні служби органів державної влади, 6 осіб – прес-служби правоохоронних органів, 4 – репрезентували ЗМІ і ще двоє – громадський сектор.
Ще на початку реалізації проекту експерти Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» розробили анкету учасника, в якій цікавилися його рівнем володіння сучасними комунікативними засобами та інструментами, знанням законодавства та вмінням розуміти та використовувати соціологічні дані.
Аналіз анкет підтвердив, що подібний семінар – доречний і вчасний. Дані опитування засвідчили, що лише 45% учасників вміють розуміти й використовувати соціологічні дані, для 60% присутніх це був перший подібний семінар, з останніми законодавчими актами в царині комунікативного регулювання органів влади та ЗМІ знайомі 60% учасників, водночас користуються соціальними мережами та ведуть свої блоги більше половини представників комунікативних служб.
Відповідно серед питань, які найбільше цікавили учасників семінару, були ті, що стосувалися Закону про доступ до публічної інформації. Відчувалась чимала потреба в знаннях про вміння розпізнавати маніпулятивні технології в соціологічних опитуваннях, а також про те, як застосувати нові медіа та соціальні мережі для комунікації з держслужбовцями.
Аналіз результатів анкетних даних ліг в основу виступів експертів Юрія Горбаня (Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва), Олега Хоменка (Internews Network), Марії Лашкіної (Національна академія державного управління при Президентові України). Вони ознайомили учасників семінару з новітніми комунікативними можливостями для взаємодії між громадянами, органами державної влади, медіа та громадськими організаціями, можливостями правового регулювання діяльності ЗМК та державних органів щодо роботи з інформацією.
Ще одне анкетне опитування провели відразу по завершенні заходу. Практично всі вважають, що такі семінари треба проводити й надалі. Серед конкретних побажань – більше спеціалізованих тренінгів з тематики семінару, наводити конкретні приклади комунікативних можливостей, розширювати територію семінарів у кожній області, а також «включити до програми семінару питання психології стосунків між ЗМІ та органами влади».
Наступні семінари «Відкритий діалог: ЗМІ, неурядові організації та державні інституції. Використання нових комунікативних можливостей» відбудуться у Харкові (26 вересня) та Донецьку (27 вересня).