Марія Золкіна

Голова напряму "Регіональна безпека та дослідження конфліктів", дослідниця Лондонської школи економіки й політичних наук 

Коментарі
Перегляди: 1714
5 травня 2020

Україна реформувала свою участь в Мінській ТКГ: плюси і мінуси

Сьогодні Україна де-факто реформувала свою участь в Мінській ТКГ. І це вплине на всю роботу Тристоронньої контактної групи.
Указ Президента України визначає, що відтепер представниками України в ТКГ будуть офіційні посадовці – чинні заступники міністрів та глави парламентських Комітетів. Тобто статус переговорників однозначно підвищується. Практично, як для міжнародних переговорів чи в міжнародних організаціях.
Основний мотив: наблизити Мінські переговори до реальних рішень всередині країни. Це було одвічною проблемою ТКГ: представники не мали майже жодних механізмів і повноважень реалізовувати навіть точкові технічні домовленості на практиці. Тепер – проблеми не буде. Це, начебто, плюс.
Втім, є в цьому форматі й мінуси:

  • Підвищення ставок за рахунок таких призначень – невиправдане. Мінська ТКГ – не рівень заступників міністрів чи глав Комітетів. Too much. "Включати" логіку як на класичних міжнародних перемовинах – не зовсім доцільно. Особливо, враховуючи те, що там сидять "запрошені" самозванці з ОРДЛО. І наші посадовці – ну не той рівень.
  •  Політична відповідальність на українській стороні тепер буде вище. Ну ясно: якщо "цілий" заступник міністра про щось домовляється, то вочевидь, і вимоги до нього будуть вищі. Росія це однозначно використає.
  • Ввідсутність "залізних" повноважень у попередніх представників одночасно давала гнучкість під час перемовин. Мовляв, домовилися в ТКГ, але у профільному відомстві "не пройшло". Тепер таких пояснень не буде.
  • Чи є у заступників міністрів достатньо часу на десятки зустрічей, їх підготовку та повне занурення у переговорний процес? Питання риторичне.
  • Заяви Єрмака про те, що Росія вчинить симетрично – пустопорожні. Росія всіма силами уникає відповідальності, і, до речі, не несе її напряму, згідно з Мінськими домовленостями. Тому з якого дива вона мала б симетрично номінувати таких же посадовців до ТКГ?

Відтак, передбачаю, що ефективність ТКГ це істотно не підвищить. Навпаки, може створити додаткові проблеми, додавши "ваги" Росії.
Що в цій реформі доцільного – що тепер МЗС здійснюватиме всебічний супровід роботи Мінської ТКГ.

Останні новини з категорії Коментарі

Переговори про призупинення війни: бути чи не бути

Попри дедалі активніші розмови про можливість переговорів про призупинення війни, політичні рішення про мир залишаються недосяжними. Чому? П...
17 січня 2025

Трамп не зможе скасувати санкції проти РФ чи вийти з НАТО без згоди Конгресу – Тарас Жовтенко

Тарас Жовтенко нагадує, що президент США не може одноосібно ухвалювати ключові рішення у зовнішній політиці, такі кроки потребують згоди Кон...
15 січня 2025

Останній Рамштайн Байдена та чому Європа не хоче миротворців на війні в Україні коментар Тараса Жовтенка

Тарас Жовтенко про останню зустріч Рамштайн за каденції Джо Байдена, заяву Зеленського в Німеччині щодо розміщення іноземних миротворців в У...
13 січня 2025

Які уроки з досвіду Ліги Націй може засвоїти ООН? – Олексій Гарань про історичні паралелі

Про проахунки Ліги Націй і як ООН може уникнути тих самих помилок – в інтерв'ю Українському радіо розповів Олексій Гарань
13 січня 2025